ClioSport.net

Register a free account today to become a member!
Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • When you purchase through links on our site, we may earn an affiliate commission. Read more here.

Clio 1.8 16v - prep. for spraybooth



  Clio 1.8 16v '91
Hey all,
This is just a quick copy from my projectpage from a Dutch forum.
I will translate it ASAP to English when i got the time.
So far you can watch some pics;)

hey
ik ben Laurenz wonende te Kessel (Belgie)
Ben 19j en in bezit van een clio 1.8 16v uit 1991 (binnen 4 jaar oldtimer, oldtimerwet in BE is anders dan NL, vanaf de wagen 25j is kan deze op O-kenteken gezet worden voor de belastingen)
Heb hier het laatste jaar (schiet me er niet op af) een clio 1.8 16v staan, en er komt eindelijk schot in het hele dingetje.
dus waarom geen project page aanmaken dan ;)

hier wat foto's van een tijdje geleden.
2lmm0z6.jpg

344uk41.jpg

(witte tellerplaten ;) )
2qn42l4.jpg


is in feite nog niks aan veranderd ivm tijsgebrek.
maar hier komt nu verandering in :D
Eerst technisch in orde maken en keuring rijden + inschrijven.
uiterlijk kan nog altijd he ;)

Update 14/02/'12
van een 19 1.8 16v onderdelendonor heeft onze pa volgende spulletjes gescoord:
- Momo Racer 15" met zgan 195/50/15 bandjes
35jl5lc.jpg

- Origineel 16V stuur in uitstekende staat
- Remklauwen V + A met zo goed als nieuwe greenstuff remblokken in
- nieuwe remschijven (gegraveerd en geboord) met een beetje vliegroest, zijn volgens mij ook groter.
we zien wel

Update 21/02/'12
Vandaag ff een stukje gaan rijden.
knalt achteraan wel nu en dan, maar dat is omdat de uitlaatrubber gescheurd is :lol:
To do list voor controle deze week:
- lichten afstellen
- originele voorpoten terug steken, moet achteraf nog is terug voor op te meten
- uitlaatrubber vervangen
- accusteun ergens vinden zodat de batterij vaststaat ipv los erin
- remschijven + blokken V+A vervangen (Brembo schijven besteld, en de blokken vervangen door de greenstuff blokken die ik nu heb)
- luchtfilter plaatsen (zit geen in :shock: )
- ergens een originele manual vinden van de clio 1.8 16v (heeft iemand dit liggen? prijs komen we wel over uit)
- knipperlichten in de voorvleugels monteren
- de losse kabels binnen proper wegsteken (afkeur voor losliggende kabels? toch?)
- de momo's vervangen voor de speedline's

En voor de rest wat goed afstellen, draait stationair wat te hoog (2000 rpm met warme motor, of is dit gewoon?)
En de clio heeft met warme motor maar max. 1.7 - 1.8 Bar oliedruk, dit zou normaal toch om en bij de 3 Bar moeten zijn?

Update 23/02/'12
vandaag keuring gereden met de clio, er werd gedacht dat hij ging afgekeurd worden zo groot als hem is en minstens 2 pagina's gebreken ging hebben :lol:
Emissiewaarden waren zelfs perfect zonder luchtfilter :lol:
Het enigeafkeurpunt:
- fuseepen links vooraan
- olie-koelvloeistoflek (staat std bij elke Renault op de kaart)

dus ben derstraks een nieuw fuseepen gaan halen en nen nieuwen luchtfilter morgen dus zeker een groene kaart :grin:
om nog even terug te komen op het te hoog stationair draaien, als ik de clio start draait ie mooi op 1000 rpm,geef ik 1x gas tot 2500 rpm (laag he :lol: ) en laat hem terug stationair draaien, blijft hij hangen op 1500 rpm en gaat ie op geen enkele manier lager. Stappenmotor kan het probleem niet meer zijn, deze is schoongemaakt, dus dan moet het een softwareprobleem zijn denk ik.
binnenkort maar eens laten uitlezen dan.

Update: 07/04/'12

De clio staat nu al ong 2 maanden probleemloos op kenteken :grin:
Het probleem met het stationair draaien is gevonden: de kabel tussen de KM-teller en ECU gaf een verkeerd signaal door (auto wist niet meer dat ie stationair moest draaien nadat ie over de 4000RPM ging).

vandaag leuke spulletjes opgehaald te Pijpelheide bij Kris:
Powersprints RVS uitlaatlijn, gaat binnenkort wel goed van jetje geven met de bijbehorende Biggelaer blok

nu morgen de hele uitlaatlijn proper maken en op polijsten, dinsdag nieuwe klemmen en uitlaatrubber en daarna kan die eronder :grin:
Update: 11/04/'12
Vandaag de voorste remmen maar eens aangepakt en de remklauwen wat meer uitzicht gegeven.
2yv5uro.jpg

ap8pae.jpg


Update: 14/04/'12
Vanmorgen de RVS Powersprint gestoken op de brug van een bevriende Garagist :cool:
Originele demper was zo dicht geklopt als ie groot was, dichtgeklopt op de achteras he ;)
En ook ff de bodem onderzocht, deze blijkt na 21 jaar nog hard te zijn :grin: .
Alleen de binnendorpel achteraan moet een nieuw stuk ingezet worden, maar wat wil je nu met een wagen van 21 jaar oud, dacht dat hem slechter ging zijn.
zonder oponthoud zijn hier de foto's:

dichtgeslagen std einddemper
20aox13.jpg

a5jiw7.jpg

vzhco5.jpg

2yyxrwz.jpg


Update 10/07/2012

Dus.... we hebben 3 weken vrij om de clio gespoten te hebben en de andere motor erin te hebben :thumbsup:
Hier de tussenstand van Dag 1:

Om te beginnen zijn we dus eerst de benodigde onderdelen gaan halen, betreft:
- Williams motorkap
- Williams kofferklep (deuk- en krasschade)
- De 432 16v deuren konden nog niet mee :thumbsdown:, morgen vroeg gaan halen :thumbsup:

Hier een paar foto's:
Williams motorkap, 95% voorbereid, zit een heeeel klein deukje in de luchthapperbult.
2ihl1jt.jpg


Williams kofferklep, deuken eruitgehaald, geschuurd tot op bloot metaal en heel fijn geplamuurd.
Morgen nog wat schuurpapier halen voor de krassen weg te werken, kan daarna gedeeltelijk in de grondverf gezet worden.
Dan kan ie nat geschuurd worden met een 800WP / 1000WP en hopelijk eind volgende week de spuitcabine in met de rest van de clio :devilish:
28ums05.jpg

14e3m93.jpg


eeneuuhhh.... weet iemand hoe ik deze ondingen kan verwijderen zonder te beschadigen?
Zullen wel gaatjes zijn zeker?
Had er graag een andere spoiler op gemonteerd (jaja, aftermarket, maar ik heb deze al zo lang liggen)
En als dit teveel werk is, ga ik er de std 16v spoiler opzetten en deze waarschijnlijk een stickerbomb aanmeten.
1r2kiw.jpg


Volgende Update:
Deuren, voorvleugels en hopelijk de clio zelf :idea:

Powered by:
m9y73b.jpg


Update 15/07/2012
Eindelijk begonnen om grondverf te spuiten op alle losse delen (kofferklep/deuren/motorkap/voorvleugels)
Als morgen alles geschuurd is, kan ik aan de clio zelf beginnen.
Beginnende met een andere wielrand (niet rot, heeft ooit een van de vorige eigenaren de haakse slijptol in het randje zelf gezet :x) en stuk dorpel linksachter in te lassen en strak te zetten........
Picjes volgen vanavond, nu eerst terug druk gaan schuren :furious3:

de foto's:

Kofferklep en voorvleugel(s)
2rxh34n.jpg


Motorkap
2rgeyi1.jpg


Deuren (eentje staat niet op de foto)
2qdoefp.jpg


Update 18/07/2012

Ik ben vandaag de lak gaan halen:
Hier een fototje :)

venhqf.jpg


Updates worden in de eerste post gezet
 
Last edited:


Top